Uutuus: Poron Pieni Kylmäsavupaisti

Poron Pieni kylmäsavupaisti on herkullinen uutuus, jonka mukavan pienistä siivuista riittää paljon hyvää makua.

Tuote sopii voileivälle, voileipäkakkuihin, monenlaisiin tapaspaloihin ja esimerkiksi salaatteihin, mutta hyvänmakuisia siivuja kannattaa tietenkin maistella myös sellaisenaan.

Pakkauksen paino on 100 g. Poron kylmäsavupaistissamme on rasvaa vain 3,8 %.

Lue lisää!

Ilkka vetämään Kotivaran myyntiä

Kotivaran myyntijohtajana aloitti viime keväänä Ilkka Heikkinen. Hänen vastuualueenaan on yhtiön myynnin ja markkinoinnin johtaminen niin kotimaassa kuin ulkomailla. Tähän kuuluu muun muassa myynnin toimintatapojen, johtamisen ja tiimihengen kehittäminen.

”Digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median hyödyntämistä meidän pitää myös tehostaa. Kotivaran tuotteet tiedetään laadukkaiksi ja brändi on vahva perinteisessä maailmassa, mutta tunnetaanko meidät samalla tavalla digitaalisilla markkinoilla”, hän pohtii.

Ilkan tehtäviin Kotivarassa kuuluu myös kuluttajien mielipiteiden ja käyttäytymisen seuraaminen, jotta yhtiö pystyisi nopeasti reagoimaan niiden muutoksiin.

”Yhtiön ja sen tuotteiden luotettavuus sekä toiminnan läpinäkyvyys ja rehtiys ovat nousemassa entistä tärkeämmiksi. Brändin ja laadun merkitys kasvavat myös. Hinta on toki keskeinen asia jatkossakin, mutta ei ehkä aivan niin korostetusti kuin viime vuosina. Ja tuotteiden maku – se on aina kaiken perusta.”

Markkinoiden trendejä niin Suomessa kuin ulkomailla Ilkka katselee tarkasti, sillä hän toimii kiinteästi ja aktiivisesti myös Kotivaran tuotekehityksen tukena.

”Trendit elävät jatkuvasti. Meidän täytyy seurata mitä markkinoilla tapahtuu. Trendejä ei kannata kopioida, mutta on mietittävä, kuinka voimme omalta osaltamme hyödyntää niitä”, hän toteaa.

Ilkan aikaisempi työkokemus koostuu pitkälti toiminnasta erilaisissa tehtävissä asiakasrajapinnassa sekä myynnin- ja asiakaspalvelun johtamisesta. Ennen Kotivaraan siirtymistään hän työskenteli kauppiasyrittäjänä.

”Uskoisin että minulla on aika hyvä käsitys kauppiaiden arvostuksista ja kuluttajien käyttäytymisestä. Tätä kokemusta toivon tuovani Kotivaraan.”

Kärkkäri täyttää 60 vuotta – katso uudet reseptit!

Kärkkäri keksittiin Kotivaralla vuonna 1956, kun Oulun nakkikopeille haluttiin hyvänmakuinen, vähärasvainen ja helposti paistettava makkara. Makkara tunnettiin aluksi Erikoisaamiaisena, mutta vähitellen nimi vakiintui Kärkkäriksi.

Nykyään Kärkkäreitä on laajasti saatavilla Oulun alueen ruokakaupoissa, grilleillä ja ravintoloissa.

Katso ajankohtaista tietoa Kärkkärin syntymäpäiväjuhlista ja lue Kärkkäri-historiikki Kärkkärin facebook-sivuilta (avautuu uuteen ikkunaan).

Kärkkärireseptejä löytyy myös Kärkkärin nettisivulta.karkkari60.

Uutuus: Porosalami

Kotivaran Porosalami tulee kauppoihin toukokuussa 2015. Uutuustuote valmistetaan pelkästään 100 % poronlihasta, eikä tuotteessa ole käytetty mitään muuta lihaa. Siksi pohjoisen aito maku on Porosalamissa parhaimmillaan. Uutuus on pakattu 120 g siivupakkaukseen.

Lue lisää!

Uutuus: Savupororouhe SK-pakkauksessa

Tuomme toukokuussa 2015 Horeca-käyttäjille uutuustuotteena pakastetun savupororouheen. Hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen tuote sopii hyvin pizzoihin ja muuhun ruoanlaittoon. Pakkauskoko 1 kg.

Lue lisää!

Kaikkiin Kotivaran pakkauksiin sama oranssi tunnusväri

Runsaaseen lihaan ja herkullisiin mausteisiin viittaava oranssi on ollut Kotivaran Venäläisen meetvurstin tunnusväri jo pitkään. Syksystä 2014 alkaen kaikki Kotivaran meetvurstit ja kylmäsavutuotteet tunnistaa tästä samasta, pirteästä oranssista väristä.

Eri tuotteiden pakkauksien värit vaihtuvat vaiheittain syksyn 2014 aikana. Siirtymäkauden ajan kaupoissa voi olla sekä vanhan että uuden värin mukaisia Kotivaran pakkauksia. Molemmissa on sisällä samoja tuttuja laadukkaita tuotteita.